Praėjusią savaitę „Tesla“ išleido bene didžiausią programinės įrangos atnaujinimą, kuris iš karto sulaukė šių elektromobilių vairuotojų dėmesio. To priežastis – nauja funkcija, kuri leidžia „pakviesti“ savo automobilį prie savęs. Deja, teoriškai puiki funkcija realybėje veikia ne idealiai.
Naujausia funkcija, kurią „Tesla“ įdiegė kartu su programinės įrangos atnaujinimu, vadinasi „Smart Summon“ (liet. „Gudrus pakvietimas“). Ji leidžia išnaudoti „Tesla“ autonominio vairavimo galimybes. Bent jau teoriškai.
Šią funkciją gavo ne visi automobilių savininkai, bet tik tie, kurie yra įsigiję „Tesla“ elektromobilius su patobulinta autopiloto arba savarankiško autonominio vairavimo sistema.
Pasak gamintojo, „Smart Summon“ fukcija yra puikus pagalbininkas prekybos centrų aikštelėse. Pavyzdžiui, jei rankose nešate daug pirkinių arba lauke lyja ir nenorite sušlapti, kol nueisite iki automobilio, mobiliuoju telefonu galite pakviesti savo „Tesla“ privažiuoti jūsų pasiimti.
Skamba puikiai, tačiau šią funkciją išbandę naudotojai jau įkėlė daugybę vaizdo įrašų, kuriuose matoma, kaip savarankiškai važiuojantys „Tesla“ elektromobiliai viską atlieka ne taip gerai, kaip to norėtųsi.
Viename vaizdo įraše šią funkciją pirmą kartą bandantis elektromobilio savininkas truputį nustemba, kai, paspaudus „Come to me“ (liet. „Ateik pas mane“) mygtuką mobiliojoje aplikacijoje, „Tesla Model 3“ pajuda iš stovėjimo vietos ir pradeda važiuoti link savininko.
Viskas atrodo neblogai ir saugiai, nes, kelyje pastebėjęs pėsčiąjį ir dviratininką, automobilis sustoja. Tačiau kai kliūtys jau pasišalinusios saugiu atstumu, elektromobilis vis dar stovi ir nejuda iš vietos.
Kai „Model 3“ vėl pradeda judėti, automobilio šeimininkas pastebi, kad jis juda priešinga puse, nei derėtų: vietoje dešinės – kairia stovėjimo aikštelės vieta. Visgi galiausiai po kelių stabtelėjimų „Model 3“ pririeda prie savo šeimininko.
Tačiau, palyginus su kitais vaizdo įrašais, šis toli gražu neatskleidžia visų sistemos trūkumų. Pavyzdžiui, vienas „Tesla“ vairuotojas bandė „Smart Summon“ funkciją ir vos nesukėlė avarijos. Iš stovėjimo vietos pajudėjęs „Tesla Model 3“ užduotį vykdė sėkmingai, kol privažiavo sankryžą.
Tada elektromobilis vos nesusidūrė su iš kairės pusės atvažiuojančiu didesnio pravažumo automobiliu. Kliūtį „Model 3“ pastebėjo kiek per vėlai, tačiau išvengti susidūrimo visgi padėjo greita kito automobilio vairuotojo reakcija ir staigus stabdymas.
Galiausiai internete išplito ir trečias įrašas, kuriame fizinio automobilių kontakto išvengti nepavyko. Automobilio savininko komandą vykdantis „Tesla Model 3“, važiuodamas stovėjimo aikštelėje, susidūrė su kitu automobiliu, važiuojančiu atbulomis.
Tiesa, vaizdo įraše, kurį užfiksavo pats elektromobilis, matyti, jog „Tesla“ kliūtį užfiksavo ir sustojo likus keliems centimetrams iki kito automobilio. Tuo metu atbulomis iš stovėjimo vietos išvažiuojantis vairuotojas nepastebėjo tyliai prisėlinusio elektromobilio ir į jį švelniai trinktelėjo.
Visgi galima daryti prielaidą, kad jei „Model 3“ būtų valdęs žmogus, jis būtų pastebėjęs baltus atbulinės šviesos žibintus ir, įvertinęs tai, sustojęs anksčiau, nei tai padarė elektromobilis.
Panašu, kad sistemoje dar yra ką patobulinti. Beje, pats gamintojas mažomis raidėmis elektromobilių savininkus perspėja, kad „Smart Summon“ funkcija skirta naudoti tik privačiose automobilių stovėjimo aikštelėse, o savininkas vis dar yra atsakingas už savo automobilį, todėl turi stebėti jį bei aplinką, nes jis gali nepastebėti visų savo kelyje esančių kliūčių. „Tesla“ priduria, kad svarbu būti ypač atidiems, jei šalia yra greitai judančių žmonių, dviratininkų ar kitų automobilių.
Pagal „carscoops.com“ parengė Vytenis Kudarauskas
Lrt.lt