Pirmadienį Kaune pristatyti pirmieji nauji „Solaris“ troleibusai: jais kauniečiai savaitę galės važinėti nemokamai.
„Jie šiandien po pietų jau dirbs maršrute. Šią savaitę važiuojant naujaisiais troleibusais važiavimas nemokamas, kad kuo daugiau kauniečių galėtų pabandyti, priprasti, apsidžiaugti“, – BNS pirmadienį vykusiame troleibusų pristatymo renginyje sakė bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Naujieji troleibusai „Solaris“ kursuos įprastais maršrutais.
Kol kas į Kauną atgabenti aštuoni troleibusai iš 85, turinčių pakeisti kelių dešimčių metų senumo „Škodas“. Kiekvieną savaitę Kauną pasieks šeši–aštuoni nauji troleibusai.
„Kalėdoms turi suvažiuoti visi 85 troleibusai. Tikimės, kad 2020 metais jie visi išvažiuos į gatves, o „Škodos“, kurios yra ne žemagrindės, paliks miestą“, – sakė „Kauno autobusų“ direktorius.
Naujajam transportui savivaldybės įmonė „Kauno autobusai“ išleis 29,4 mln. eurų, iš jų apie 20 mln. eurų – skolinsis, 1,6 mln. eurų skiria Kauno savivaldybė, o 7,9 mln. eurų – Europos Sąjunga.
Bendrovė sutarčių dėl paskolų kol kas nėra pasirašiusi, tai planuojama padaryti per kelis mėnesius.
92 senuosius „Škoda“ troleibusus bus mėginama parduoti aukcionuose. Jei to padaryti nepavyks, jie greičiausiai keliaus į metalo laužą.
„85 naujieji pakeis pilnai tuos 92“, – sakė M. Grigelis.
„Kauno autobusai“ taip pat planuoja atnaujinti autobusų parką.
„Šiuo metu paskelbtas konkursas šimtui naujų hibridinių autobusų. Vokus atplėšime po kelių dienų, pasižiūrėsime, kokia konkurencija“, – sakė bendrovės vadovas.
Planuojama, kad iki 2022 metų mieste nebeliks seno transporto.
Savivaldybė tikisi, kad atnaujintos transporto priemonės paskatins kasdienėms kelionėms mieste daugiau žmonių rinktis viešąjį transportą vietoj asmeninio.
Kartu su naujomis transporto priemonėmis miestas taip pat atnaujins kontaktinį tinklą, jis leis troleibusams per sankryžas važiuoti patikimiau ir gerokai greičiau.
Keleivių patogumui naujuose troleibusuose bus įrengtos penkios USB jungtys, saugumą užtikrins dvi vidaus ir viena lauko kameros, o pageidaujantieji keliauti su dviračiu, jį galės pasistatyti specialiai tam skirtoje vietoje.
Troleibusuose sumontuoti du aukštos kokybės multimedijos ekranai, įrengta LED apšvietimo sistema.
Troleibusai turi 33 sėdimas vietas, vietą neįgaliajam, efektyvų salono kondicionavimą ir šildymą, aukštos kokybės informavimo sistemas. Iš viso juose telpa iki 85 keleivių.
Vairuotojus prieš pradedant kelionę ir jos metu nuolat tikrins alkoblokai.
Autorius: Austėja Masiokaitė-Liubinienė
Kaunas, rugsėjo 30 d. (BNS).
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.