Europos judumo savaitė ir Tarptautinė diena be automobilio uostamiestyje paminėta tradicinėmis lenktynėmis: studentai skirtingomis transporto priemonėmis bandė, kaip keliauti po Klaipėdą greičiausia ir patogiausia.
Pietinėje Klaipėdos dalyje startavo tradicinių lenktynių dalyviai: minint Europos judumo savaitę ir Dieną be automobilio, dvyliktą kartą studentai per visą uostamiestį, maždaug septynis kilometrus, vyksta skirtingomis transporto priemonėmis: dviračiu, paspirtuku, autobusu, automobiliu ir pasileidžia bėgte.
Netrukus išaiškėja, koks būdas piko metu įveikti Klaipėdą yra greičiausias ir patogiausias.
Maždaug po dvidešimties minučių pirmasis finišo liniją pasiekė elektromobilio vairuotojas, kuris turėjo privilegiją naudotis viešajam transportui skirtomis eismo juostomis. Į finišą jis galbūt galėjo atvykti dar anksčiau, tačiau autobusų juosta naudojasi ir tie, kuriems tai nėra leidžiama.
„Tikrai yra piktnaudžiaujančių, nes važiuojant atkreipiau dėmesį, kad tikrai buvo keli automobiliai, kurie važiavo, nors jiems tai ir nepriklauso“, – pastebi elektromobilio vairuotojas Romas.
Teigiamų atsiliepimų sulaukė maršrutinis autobusas.
„Čia kas porą minučių atvažiuoja autobusai, šoki vidun ir tu jau mieste. Studentams, su studento pažymėjimu mėnesinis bilietas kainuoja penkis eurus ir 40 centų – tai praktiškai kaip nemokamai“, – pasakoja Ghansym.
Antrasis finišo liniją kirto maršrutinis taksi. Juo keliavusi Karolina pastebėjo, kad iš pradžių žmonių buvo daug, tačiau vėliau autobusas tapo beveik tuščias.
„Tai iš tikrųjų patogi priemonė, nes visą laiką sustoja ten, kur nori tu“, – sako Karolinas.
Po 25 minučių nuo starto, finišą pasiekė ir dviratininkas. Atsilikęs penkiomis minutėmis finišavo ir elektrinio paspirtuko vairuotojas.
„Paspirtukas labiausiai jautrus dangai, kuri yra ant žemės išklota ir trinkelės ar suskilusi danga tikrai daro įtaką važiavimui, komfortui ir greičiui“, – pastebėjo su elektriniu paspirtuku važiavęs Tadas.
Paskutinis, per 40 minučių, finišą pasiekė bėgikas.
„Kai kurie įpratę prie bėgikų, kiti labiau pavargę galvoja, kad kas per „durnius“ sugalvojo čia bėgioti rytais. Bet pastebėjau, kad per paskutinius metus, daug daugiau bėgikų gatvėje, tiek rytais, tiek vakarais“, – įspūdžiais dalinosi bėgikas Evaldas.
„Elektromobilis šiemet laimėjo, po to maršrutinis taksi. Ir anksčiau tikėjomės, kad šios priemonės yra konkurencingos, bet šiemet joms pavyko išsiveržti į pirmą ir antrą vietas, o dviratis išlieka top trejete“, – lenktynių rezultatus apibendrina laikinasis „Klaipėdos keleivinio transporto“ direktorius Andrius Samiulovas.
Šį penktadienį visi klaipėdiečiai raginami palikti automobilius – minint Dieną be automobilio, viešasis transportas veš nemokamai.
Lrt.lt