Antradienį Seime buvo svarstomas siūlymas pakeisti Lietuvos kelių transporto kodeksą, numatant keisti atsiskaitymo už pavėžėjimo paslaugas tvarką. Balsavimo metu buvo nepritarta siūlymui, kad su pavėžėjimo paslaugą teikiančiais vairuotojais klientai nebegalėtų atsiskaityti grynaisiais.
Seimo narė konservatorė Gintarė Skaistė siūlė, kad būtų uždrausta atsiskaityti grynaisiais pinigais su pavėžėjimo paslaugą teikiančiais vairuotojais. Pagrindinis šio siūlymo argumentas – tokiu būdu būtų mažinamas šešėlis.
„Matome masinį kraustymąsi iš taksi įmonių į pavežėjus, akivaizdu, kad kraustytis apsimoka, kai pavežėjų rinkoje yra tikrai mažesnės socialinės garantijos ir mažesni surenkami mokesčiai.
Todėl, norima atstatyti tam tikrą balansą, kad būtų lygios konkurencinės sąlygos, tiek taksi įmonėms, tiek pavežėjams, galų gale, kad tie patys pavežėjai mokėtų mokesčius ir prisidėtų prie savo socialinių garantijų ateityje“, – LRT TELEVIZIJAI yra sakiusi G. Skaistė.
Tačiau toks pasiūlymas sulaukė pavežėjimo paslaugas teikiančių įmonių atstovų pastabų, kad tokiu būdu būtų ribojamos klientų galimybės atsiskaityti už paslaugas.
„Mes ne prieš reguliavimą, tik tai, kad reguliavimas būtų sveiko proto. Mes paimame didžiulį pjūvį visuomenės ir jai neleidžiame naudotis tam tikromis paslaugomis. Klausimas, kodėl?“, – sako kompanijos „Bolt“ padalinio Lietuvoje vadovas Andrius Pacevičius.
Pagal siūlomus pakeitimus, Kelių transporto kodekso pakeitimų įstatymo projekte siūloma, kad 18 straipsnio 2-oji dalis būtų formuluojama taip:
„Keleiviai vežami už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą tik naudojantis keleivių vežimo organizatoriaus paslaugomis pagal elektroninių ryšių priemonėmis vežėjo su keleiviais sudarytas sutartis Lietuvos Respublikos informacinės visuomenės paslaugų įstatymo nustatyta tvarka. Už suteiktą paslaugą draudžiama atsiskaityti grynais pinigais.“
Būtų vienintelė sritis, kur draudžiama atsiskaityti grynaisiais
Seimo narys Jurgis Razma džiaugėsi, kad Vyriausybė įžvelgė problemą pavėžėjimo paslaugų sektoriuje.
„Veikla buvo įteisinta labai skubotai ir neapgalvojus, kokias pasekmes tai gali sukelti. Pagal tam tikrus pranešimus matome, kad jų gana daug. FNTT skelbia apie jau pradėtas arba užbaigtas bylas, milijoniniai mokesčių nuslėpimai, šešėlis. Manau, kad projektu teisingai siūloma atskirti taksi ir pavėžėjimo paslaugų veiklas.
Manau, kad nereikėtų visko palikti kaip dabar, kai pavėžėjimo paslaugos yra pagrindinė veikla, kuri nėra gerai reglamentuojama.
Iš esmės, vykdoma taksi veikla, be jokių reikalavimų. Imami grynieji pinigai be taksometro ir kasos aparato, nėra jokios darbo laiko apskaitos ir t. t.“, – akcentavo J. Razma.
Eugenijus Gentvilas pastebėjo, kad jei būtų draudžiama su pavėžėjimo paslaugą teikiančiais vairuotojais atsiskaityti grynaisiais pinigais, tai būtų neteisinga kitų verslo sferų fone.
„Vyriausybė įžvelgė šešėlį statybų ir automobilių remonto sektoriuose, bet neįžvelgė pavojaus pavėžėjimo sektoriuje. Nebuvo siūloma uždrausti atsiskaitymą grynaisiais. Tačiau kažkas įžvelgia, kad visos Lietuvos problema yra pavėžėjai ir tai yra vienintelė veikla, kur reikia uždrausti atsiskaitymus grynaisiais pinigais.
Tačiau ir praėjusi ir ši vyriausybės neįžvelgė tame jokios pavojaus. Aš negaliu balsuoti už draudimą atsiskaityti grynaisiais pinigais su pavėžėjais matydamas, kad su taksistais skaidrumo taip pat perteklinio nėra.
Leidžiama atsiskaityti kortelėmis, kitais būdais ir grynaisiais, o pavėžėjai būtų vienintelė ekonomikos sfera, kurioje būtų draudžiama atsiskaityti grynaisiais pinigais“, – pabrėžė E. Gentvilas.
Antanas Baura pastebėjo, kad priimant šį siūlymą reikėtų atsižvelgti į kitų šalių praktiką.
„Pasirodo, kad aplink nėra nei vienos šalies, kurioje būtų draudžiama atsiskaityti grynaisiais pinigais“, – teigiė A. Baura.
Balsuojant už šį pakeitimą, buvo nuspręsta, kad įstatymo projekte turėtų nebelikti sąlygos, jog su pavežėjimo paslaugas teikiančiais vairuotojais būtų draudžiama atsiskaityti grynaisiais pinigais.
Balsavimui užsiregistravo 96 seimo nariai, 74 pasisakė už tai, kad toliau būtų leidžiama atsiskaityti grynaisiais pinigais, 14 pasisakė prieš ir 8 Seimo nariai susilaikė.
Lrt.lt