Jei paklaustume vairuotojų nuomonės apie „Škoda“ automobilius, turbūt dažniausiai išgirstume atsakymą, kad tai geri automobiliai, tačiau jiems trūksta įvairovės ir geresnės įrangos. To priežastis – „Škoda“ priklauso vokiečių gigantui „Volkswagen“ ir šis užuovėją suteikęs sparnas kartais savo globotinius prispaudžia. Bet panašu, kad kuriant „Scala“ čekams buvo suteikta daugiau laisvės.
„Scala“ yra naujas vardas, bet ne naujas žaidėjas. Tiesiog čekai nusprendė pažaisti su rinkodara ir, į užmarštį nustūmę „Rapid“ modelį, jo įpėdiniui suteikė naują, išraiškingesnį vardą. Žinoma, pasikeitė ne tik vardas, bet ir automobilio įvaizdis.
„Rapid“ buvo nykus modelis, kuris, nors ir turėjo kelias išskirtines versijas, vis tiek nesugebėjo įtikinti, kad to turėtų pakakti patenkinti bazinius vairuotojų poreikius. Ne, ne, ne. Lepūs Europos vairuotojai nori kur kas daugiau.
Žinoma, čekai galėjo pristatyti antrosios kartos „Rapid“ su šūkiais apie revoliuciją, evoliuciją ir perversmą, bet vien to galėjo nepakakti. Todėl geriau viską pridengti dar ir nauju vardu. Viso to rezultatas – visiškai naujas modelis, kuris turės kurti savo istoriją.
Pirmas įspūdis, žvelgiant į „Scala“, – santūrus, neiššaukiantis, bet ir neatstumiantis. Grožio konkurse daugiau balų šis automobilis surinktų už savo vertybes, o ne už išvaizdą, tačiau ir pagal šį kriterijų neturėtų būti per daug nuvertintas.
Kurdami šio modelio dizainą, čekai norėjo išlaikyti tradicijas, pavyzdžiui, radiatoriaus grotelių formą, bet leido sau ir truputį paimprovizuoti. Priekyje dėmesį atkreipia kiek suraukti žibintai. Bet tai nėra labai agresyvus ar perdėtai piktas „žvilgsnis“, labiau primena griežtą mokytoją, o ne kalėjimo sargybinį. Galiniams žibintams taip pat suteikta įdomesnė forma, kuri turėtų padėti identifikuoti šį modelį kitų sraute.
Imkite, imkite, tik ne per daug
Naujo modelio kūrimas ne visada prasideda nuo švaraus balto popieriaus lapo. Pavyzdžiui, „Volkswagen“ koncernas turi MQB modulinę platformą, kurią naudoja beveik visi po vokišku sparneliu priglausti gamintojai. Todėl kurdami „Scala“ čekai rankoves galėjo pasiraitoti ne iki pažastų, bet žemiau alkūnių.
Lipdant naują modelį galima naudotis ir labai dideliu vokiečių atsarginių detalių sandėliu. Panašu, kad „Volkswagen“ davė raktą nuo poros naujų sandėliukų ir leido juose pasirausti. Todėl „Scala“ gali turėti, pavyzdžiui, elektra valdomą bagažinės dangtį.
Taip pat vietoje paprasto prietaisų skydelio papildomai galima užsisakyti skaitmeninį, o prietaisų skydelio viduryje pūpso nemažas lietimui jautrus ekranas, LED žibintai.
Smulkmenos? Čekams ne, nes iki šiol „Volkswagen“ kraniukas, per kurį šiam koncernui priklausantiems gamintojams tekėdavo technologijos, buvo prisuktas.
Žinoma, visko, ko nori, pasiimti negali, nes prieš keletą metų „Volkswagen“ jau reikėjo susiimti už galvos, kai „Škoda“ pradėjo rimtai konkuruoti su savo globėju. Todėl dabar kilpa, nors ir atlaisvinta, vis dar veržia čekams rankas.
Apskritai, „Scala“ interjeras nėra niekuo ypatingas. Kokybė, tiek medžiagų, tiek surinkimo, gera. Vizualiai – jokių akį gaudančių elementų. Tai paprastas automobilis, be kažkokių ryškių pretenzijų į sportiškumą, prabangą ar išskirtinumą. Situacijai apibūdinti tinka „Škoda“ šūkis „Simply Clever“ – tiesiog protingas.
Gerų genų rinkinys
LRT.lt mėginta „Scala“ aprūpinta 1,5 l, keturių cilindrų, turbobenzininiu varikliu. Tai vienas naujausių „Volkswagen“ variklių kūrėjų darbų. 150 arklio galių ir 250 Nm sukimo momentas yra tiek, kiek reikia ir norisi vairuotojui, bent retkarčiais norinčiam važiuoti dinamiškai. Pavyzdžiui, nuo 0 iki 100 km/val. „Scala“ su šiuo varikliu įsibėgėja per 8,2 sekundės. Tikrai neblogas skaičius tokios klasės automobiliui.
Beje, šis variklis turi cilindrų išjungimo funkciją. Važiuojant ramiai ir tolygiai, išjungiami du iš keturių cilindrų ir tai padeda taupyti degalus. Pavyzdžiui, važiuojant mišriu miesto ir užmiesčio režimu, borto kompiuteris rodė vidutines 6,4 l benzino sąnaudas šimtui kilometrų ir tikiu, kad tai nėra ekonomiškumo žemumos, kurias gali pasiekti „Scala“.
Variklis suporuotas su septynių pavarų, dvigubos sankabos automatine pavarų dėže. Kai jos nekankini, viskas gerai, tačiau jei kažkodėl spirgi ir nori prasilėkti smagiau, galbūt geriau pavarų perjungimą perjungti į rankinį režimą, nes nors automatas ir turi sportinį režimą, pavaras jis dažniausiai perjungia ne visai taip, kaip to nori vairuotojas.
Nepaisant smagaus variklio, „Scala“ nėra sportiškas automobilis. Pavyzdžiui, važiuoklė per minkšta, kad leistų staigius posūkius įveikti su šypsena veide, tačiau, važiuojant ne pačia lygiausia asfalto danga, šypsena veide atsiras, nes diskomforto viduje važiuojantieji nepajaus.
Tiesa, automobilis turi potencialo būti sportiškas ir čekai tikriausiai norėtų pirkėjams pasiūlyti sportišką „vRS“ versiją, tačiau tam reikia sulaukti „Volkswagen“ palaiminimo.
Ir į darbą, ir į sodą...
Ne, tikrai – naujoji „Scala“ puikiai tinka ir į darbą, ir į sodą nuvažiuoti. Kadaise tai buvo reklaminis „Škoda“ šūkis, kuris puikiai tinka ir naujausiam čekų kūriniui. Tai kasdienis automobilis, kuris puikiai tinka šeimos galvai, kai kiekvieną rytą važiuojant į darbą reikia nuvežti vaikus į mokyklą ar darželį, o savaitgaliais kibirus ir kauptukus susidėti išvykai į sodą.
Pavyzdžiui, viena labiausiai stebinančių „Scala“ savybių – erdvė. Sėdintieji gale čia gali pasijausti ne kaip mažos, bet bent jau kaip vidutinės klasės automobilyje. Seniai neteko pravėrus galines automobilio dureles pamatyti tiek daug erdvės tokiame mažame automobilyje. Paskutinis kartas buvo, kai atidariau „Rapid“ dureles... O daugiau? Sakau nuoširdžiai, nepamenu.
Būtų logiška, kad dėl erdvės gale sėdintiems keleiviams turėjo nukentėti bagažinės tūris. Bet ir šios „Škodos“ bagažinė tradiciškai didelė. Puikiai tinka pasakymas, kad vienintelis dalykas, kuris netelpa į „Škodos“ bagažinę, – tai kita „Škoda“.
Naujoji „Scala“ išlaiko geriausias gamintojo tradicijas, tik gavo truputį daugiau galimybių ir gražesnį rūbą. Tačiau tai vis dar yra nepretenzingas vidutinio dydžio šeimyninis automobilis, kuris turi vienintelę funkciją – vežti. Ir tai jis daro gerai, jei tik tiek jums ir reikia.
Prikibti galima nebent prie smulkmenų, kurios negadina bendro vaizdo. Jei vieninteliai lūkesčiai, kurių tikitės iš automobilio, kad jis važiuotų patogiai, bet esant reikalui turėtų ir truputį parako, tai „Scala“ gali būti tai, ko ir reikia.
Mėgintas automobilis – „Škoda Scala“
Variklis – 1,5 l darbinio tūrio, 4 cilindrų, turbobenzininis
Galingumas – 150 AG ir 250 Nm sukimo momentas
Pavarų dėžė – 7 pavarų automatinė
Bandyto „Škoda Scala“ kaina – 25,640 eurų
Lrt.lt