Frankfurto Tarptautinėje automobilių parodoje „Volkswagen“ pristatė elektromobilį ID.3. Pirmasis MEB elektromobilių platformos modelis yra neutralus CO2 atžvilgiu. Išskirtinė ID.3 1ST versija bus komplektuojama su populiariausia 58 kWh baterija, kuri vienu įkrovimu leis nuvažiuoti iki 420 km (pagal WLTP), rašoma pranešime žiniasklaidai.
Serijinės gamybos modelis bus komplektuojamas su mažesne, 45 kWh baterija, kuri leis nuvažiuoti iki 330 km, taip pat bus galima rinktis itin talpią 77 kWh bateriją, kuri leis vienu įkrovimu įveikti iki 550 km. Naudojant 100 kW įkroviklį, ID.3 1ST elektromobilis po 30 minučių krovimo galės papildomai įveiki 290 km (WLTP). ID.3 baterijoms bus taikoma aštuonerių metų arba 160 tūkst. km garantija.
Šio elektromobilio išmatavimai panašūs į „Golf“, bet viduje yra daugiau vietos nei bet kuriame šios kategorijos automobilyje. Pradinė serijinio automobilio kaina nesieks 30 tūkst. eurų, todėl, po valstybinių subsidijų, ji bus panaši į įprastų kompaktinių automobilių – tai iš tiesų yra elektromobilis masėms.
Tokį kainos ir įveikiamo atstumo santykį leidžia pasiekti strateginis „Volkswagen“ požiūris į elektromobilius ir iš to kylantis masto ekonomijos efektas. Pirmieji ID.3 Lietuvą pasieks 2020 metų viduryje.
Pirmasis elektromobilis, pagamintas naudojant MEB platformą
ID.3 yra pirmasis automobilis, pagamintas naudojant naujai sukurtą, modulinę elektromobilių platformą MEB. Ji optimizuota baterijoms, todėl leidžia pasiekti didžiausią nuvažiuojamą atstumą už geriausią kainą.
ID.3 elektrinę pavarą sudaro nuolatinio magneto sinchroninis variklis, valdymo elektronika ir pavarų dėžė, kurie integruoti į galinę ašį. Automobilio dugne montuojama plokščia aukštos įtampos baterija leidžia sutaupyti vietos, o tokie pagalbiniai mechanizmai, kaip oro kondicionierius ar vairo mechanizmas, įrengti automobilio priekyje.
Galia iš variklio į galinę ašį perduodama per vieno bėgio pavarų dėžę. Dugne montuojama baterija, dėl žemai esančio svorio centro, suteikia ID.3 išskirtines vairavimo charakteristikas, visai kaip lenktyninio automobilio. ID.3 taip pat pasižymi idealiu svorio paskirstymu tarp priekinės ir galinės ašies.
Tvarumas atgyja
ID.3 bus pirmasis „Volkswagen“ automobilis, kurio visa tiekimo grandinė bus neutrali anglies dvideginio atžvilgiu. ID.3 baterijos gaminamos naudojant tik atsinaujinančius energijos išteklius, kaip ir gaminant detales bei kėbulą, dažymo ceche ir surinkimo linijoje Cvikau gamykloje.
Jei CO2 emisijos tiekimo grandinėje bus neišvengiamos, jas gamintojas kompensuos investicijomis į klimato apsaugos projektus. „Volkswagen“ taip pat rengia antrinio aukštos įtampos baterijų panaudojimo koncepciją ir vysto uždaro ciklo perdirbimą, kuris leis užtikrinti neutralumą anglies dvideginio atžvilgiu automobilio eksploatacijos pabaigoje.
Kompaktiški matmenys
ID.3 ilgis yra labai panašus į „Golf“, bet dėl trumpų kėbulo išsikišimų, jo ratų bazė yra ilgesnė nei bet kurio kito šios kategorijos modelio. Keturių durų ID.3 yra 4 261 mm ilgio, 1 809 mm pločio ir 1 552 mm aukščio, o jo ratų bazė – 2 765 mm. Maksimalus gabenamas svoris, priklausomai nuo komplektacijos, sieks nuo 416 iki 531 kg, o apsisukimo spindulys – vos 10,2 m.
Revoliucinė salono koncepcija
Jokio griozdiško, erdvę atskiriančio centrinio tunelio ir trumpesni kėbulo išsikišimai: ID.3 „Open Space“ ideologijos salonas yra neįtikėtinai erdvus. ID.3 1ST turi ne tik penkias sėdimas vietas, bet ir erdvią 385 litrų talpos bagažinę.
Intuityvus valdymas
Be skaitmeninio prietaisų skydelio, centre įmontuotas dar ir 10 colių (25,4 cm) įstrižainės lietimui jautrus ekranas vairuotojui suteiks visą reikalingą informaciją. „ID. Light“ LED diodų juostos padės vairuotojui kelionės metu, pavyzdžiui, įspėdamos apie kliūtį kelyje.
Papildomai komplektuojamas papildytos realybės projektorius visą aktualią informaciją pateikia tiesiai ant priekinio stiklo. Visi mygtukai, įskaitant ir esančius ant vairo, yra jautrūs lietimui. Juos papildo ir sumanus valdymas balsu.
Vairuotojas arba priekyje sėdintis keleivis gali kreiptis į ID.3, ištardamas frazę „Hello ID.“, o „ID. Light“ parodys, į kurio žmogaus nuorodas automobilis reaguoja.
Visapusiška pagalba
ID.3 komplektuojamas su tokiomis komforto ir saugumo sistemomis, kaip avarinio stabdymo sistema „Front Assist“, eismo juostos išlaikymo sistema „Lane Assist“, persirikiavimo asistentas „Side Assist“, „Park Assist“ parkavimo sistema su galinio vaizdo kamera ir berakčio užvedimo bei atrakinimo sistema.
Standartiškai montuojama ir „Park Distance Control“ su automatiniu stabdymu manevruojant. Standartinę garso sistemą galima papildyti „Beats“ paketu, kuris, su 8 garsiakalbiais ir žemų dažnių kolonėle, salone leis pasijausti tarsi koncertų salėje.
Trys išskirtinio ID.3 1ST leidimo versijos
Pirmieji pirkėjai galės rinktis vieną iš trijų ID.3 1ST komplektacijų. Lietuvoje ID.3 1ST kaina prasidės nuo mažiau nei 42 tūkst. eurų. ID.3 1ST galinius ratus varo 150 kW galios elektrinis motoras, kuris generuoja 310 Nm sukimo momentą. Tai leidžia ID.3 1ST pasiekti maksimalų 160 km/val. greitį.
ID.3 1ST komplektuojamas su 58 kWh baterija, kuri pagal WLTP standartą leidžia vienu įkrovimu nuvažiuoti 420 km. Bateriją galima įkrauti maksimalia 11 kW (AC) arba 100 kW (DC) srove. Antruoju atveju, po 30 minučių krovimo automobilis bus pasiruošęs papildomai įveikti 290 km.
Bazinė ID.3 1ST versija komplektuojama su energiją tausojančiu šildymo siurbliu, kuris būtinas šalto klimato šalyse, apsaugos sistema, navigacijos sistema, DAB+ skaitmeniniu radiju, šildomomis sėdynėmis ir vairu, priekiniais porankiais, „Mode 2“ įkrovimo kabeliu ir 18 colių lengvojo lydinio ratlankiais.
„ID.3 1ST Plus“ versija papildomai komplektuojama su galinio vaizdo kamera, adaptyvia greičio palaikymo sistema ACC ir „Kessy Advanced“ berakte užvedimo ir atrakinimo sistema. Automobilio salone papildomai montuojamos specialaus dizaino sėdynės, centrinė konsolė su dviem USB-C jungtimis gale ir foninio apšvietimo sistema.
Išorė pasižymi tamsintais langais, sidabriniu „Style“ išorės paketu, priekiniais LED matriciniais žibintais, matriciniais šoniniais, stabdymo, posūkių ir galiniais žibintais, taip pat 19 colių lengvojo lydinio ratlankiais.
Aukščiausios klasės „ID.3 1ST Max“ versija taip pat komplektuojama su papildytos realybės projektoriumi, „Beats“ garso sistema, dideliu slankiojančiu panoraminiu stoglangiu ir 20 colių lengvojo lydinio ratlankiais. Į jį taip pat įeina eismo juostos išlaikymo sistema „Lane Assist“, persirikiavimo asistentas, bekontaktė aukštos įtampos įkrovimo sistema, komfortiškos sėdynės, lygus bagažinės dugnas ir dideli 20 colių ratlankiai.
Lrt.lt